jueves, 26 de mayo de 2011

...one of the best trips ever...

...diari de bord...

Com ja vaig comentar, el dia 11 de maig ens vam començar a preparar per marxar durant 10 dies de viatge al voltant de les illes britàniques. En aquests 10 dies hem visitat algunes ciutat del nord d'Irlanda i d'Escòcia; hem fet algun tour increible per gaudir del paisatge de les illes al màxim, hem conegut un munt d'albergs i gent molt diferent; hem passat por i hem rigut un munt. Simplement ha estat un viatge fantàstic! Estic convençuda que és un dels més importants de la meva vida i és per això que intentaré explicar breument on hem estat exactament, què hem visitat i què hem aprés.

11 de maig del 2011

No dormim en tota la nit pels nervis i ens posem en marxa a les 2h del matí ja que havíem d'agafar un bus que ens portés fins a l'aeroport de Bristol. Arribem amb temps i aprofitem per descansar com podem allà mateix abans de que surti l'avió cap al nostre primer destí: Belfast. Allà mateix vivim el primer moment divertit del viatge. La Pat decideix fer saltar l'alarma de l'aeroport estirant un fil al WC de minusvàlids (massa graciós!).

Arribem a Belfast cap a les 9h del matí i ens dirigim a l'alberg per deixar les maletes (sense dubte el millor alberg on hem estat!). Quan deixem les coses aprofitem per visitar la ciutat durant tot el dia.

Paddy's Palace a Belfast -l'alberg on ens vam
allotjar-.

12 de maig del 2011

Aquest dia teníem planejat fer un tour gratuït -l'alberg l'oferia a tots aquells clients que es quedessin un mínim de dues nit allotjat allà- per el nord d'Irlanda. El tour fa una primera parada a Carrick-a-rede rope bridge. El guia ens comenta que hi ha un pont penjant que es pot creuar pagant una entrada. Nosaltres decidim que no volem creuar però ens hi acostem. I quina és la nostra sorpresa a l'adonar-nos que estem rodejades de penya-segats fantàstics. Realment el paisatge era espectacular. Malauradament feia molt vent i costava avançar.

Carrick-a-rede rope bridge

Un cop tornem a l'autocar, el guia ens avisa que la següent parada és the Giant's Causeway. Un lloc catalogat per la UNESCO com patrimoni de la humanitat. Abans d'arribar aprofita per explicar-nos com es van crear aquests milers de formacions de pedra pentagonals al costat del mar. Després ens explica la història fantàstica que els habitants d'Irlanda han inventat per explicar aquesta meravella.

Giant's Causeway

Seguim la nostra aventura cap a Londonderry o Derry, una ciutat coneguda per la seva història política i les revol·lucions que hi van tenir lloc a causa de la separació de la ciutat en dos parts: els nacionalistes i els unionistes. Allà ens esperem per fer-nos una visita turística als Derry's Walls. És sense dubte una de les ciutats més actives políticament parlant sobretot durant els temps en què l'IRA existia a Irlanda. Aprofitem per a fer-nos moltes fotografies amb els murals que decoren tota la ciutat i que intenten descriure aquesta separació ideològica tan forta que existia i existeix encara ara a la ciutat.

Londonderry -nom preferit pels unionistes i utilitzat per
les autoritats britàniques- o Derry -nom que utilitzen
oficialment a la República d'Irlanda-.

Un cop feta la visita a Derry tornem cap a Belfast i aprofitem per a descansar ja que a l'endemà volem continuar visitant la ciutat abans de marxar cap a Glasgow.

13 de maig del 2011

Ens llevem d'hora al matí i aprofitem per passejar per la ciutat i comprar alguns records. Recorrem la ciutat i ens sobta la quantitat de catedrals que hi ha. A cada carrer potser n'hi ha un parell. Visitem alguna d'elles, el mercat, el port, alguns pubs emblemàtics, el city hall, el barri bohemi... Realment és una ciutat que no té res especial per a veure però on es fa molt agradable passejar. Hi haurem de tornar!

Aquest és un dels carrerons del barri bohemi de la ciutat.
Ens va encantar l'estil que tenia i com estava de cuidat.

A la tarda agafem l'equipatge i cap a l'aeroport. Cap a les 21:30h agafem l'avió i sense adonar-nos arribem a Glasgow. El viatge encara s'ha fet més curt del que ens pensàvem, uns 30 minuts. És fantàstic viatjar així! El primer que fem quan arribem a la nova ciutat és anar cap al nou alberg -que sembla més un hotel que una altra cosa- i ens posem a descansar per tal d'aixecar-nos d'hora ja que només estarem a Glasgow dos dies i els hem d'aprofitar al màxim!

14-15 de maig del 2011

Durant aquests dos dies vam aprofitar per empapar-nos de tot allò que Glasgow ens podia oferir. Donat que moltes de les coses a veure estaven bastant lluny com per anar caminat vam decidir agafar un bus turístic amb tiquet per a dos dies per conèixer la història de la ciutat i poder arribar a tot arreu. A més a més, també vam aprofitar per caminar pel centre i visitar alguns dels museus i exposicions gratuïtes que la ciutat oferia.

Vista de la ciutat des de l'universitat de Glasgow

A la nit del dia 15 vam agafar un autobús que ens va portar fins a Edinburgh, la última parada del nostre viatge on havíem de passar 5 dies.

16-17 de maig del 2011

Vam arribar a Edinburgh la nit del dia 15 i després d'estar una estona donant voltes per trobar el nostre alberg -a primer cop d'ull no semblava difícil trobar-ho, però més tard descobriríem que la ciutat té dos nivells i que nosaltres havíem d'anar al de sota- vam decidir descansar aquella nit per estar amb les piles ben carregades per a l'endemà! El dia 16 ens vam llevar relativament d'hora i vam decidir participar d'un tour gratuït a peu que organitzava el mateix alberg. Va durar 1h30minuts però va ser molt enriquidor. La noia que feia de guia era jove i va saber com alternar la historia dels llocs que anàvem visitant amb la història antiga de la ciutat -molt relacionada amb bruixeria, fantasmes...- i anècdotes -sobretot relacionades amb els llibres de Harry Potter.

Vista del castell d'Edimburg i la font més
emblemàtica de la ciutat des dels Princess Gardens.

A la tarda vam decidir continuar visitant la ciutat tranquil·lament. A més a més, vam aprofitar per a fer un cafè al coffe shop on se suposa que J.K Rowling va escriure el primer llibre de Harry Potter inspirada per les vistes al castell i a una escola que es poden veure des d'una de les finestres del bar.

A l'endemà vam decidir continuar visitant més llocs de la ciutat -excepte els museus, que els volíem deixar per a l'últim dia-. A la nit però, vam decidir participar d'un ghost tour que es feia a la ciutat. Com abans he comentat, Edinburgh és una ciutat rodejada de molts misteris a causa de la seva història que està relacionada amb una ciutat subterrània, bruixeria, poltergeists... Va ser un tour molt interessant ja que el guia a part de portar-nos a diferents llocs rodejats d'històries inexplicables intentava en tot moment donar també una versió més científica als fets. Tot i això, en certs moments va ser incapaç de fer-ho ja que no hi havia cap explicació racional possible.

Taüts trobats a l'interior d'una cova a les muntanyes
a prop d'Edinburgh possiblement relacionats
amb els assessinats comesos pels metges Burke i Hare.

A l'acabar el tour tots vam ser convidats a una cervesa a un pub per acabar de passar la nit abans de marxar cap a l'alber a descansar ja que a l'endemà ens esperava un tour de 12 hores en autobús per les Highlands.

18 de maig del 2011

A les 7h del matí ens llevavem per anar directes a la oficina del tour de 12h que havíem reservat per les Highlands d'Escòcia. Tot va començar súper puntual. La nostra primera parada va ser per esmorzar a un bar de carretera on cuinaven menjars típics de la zona. Tot i això, nosaltres ens vam decidir per un cafè. A més a més, allà al costat hi havia unes quantes vaques típiques de les Highlands i no vam perdre la oportunitat de fer-nos una foto amb elles...

Un cop vam esmorzar vam continuar el nostre camí fins a Glencoe Valley. Aquestes valls són conegudes per la massacre que allà hi va tenir lloc el 1692. El lloc és d'una bellesa formidable i no vam perdre la oportunitat de tirar unes quantes fotografies abans de que es posés a ploure més tot aprofitant que hi havia un escocès tocant la gaita. Realment si allò no era el paradís escocès per excel·lència poc li faltava. Allà mateix també vam aprofitar per a comprar els tiquets que ens servirien per pujar-nos a un vaixell que ens passejaria durant una hora pel Loch Ness.

Glencoe Valley

La següent parada va ser al poble on es troba el Loch Ness. Primerament, vam dinar i després ens vam pujar al vaixell que ens passejaria durant 1h pel mismíssim llac Ness. Durant el viatge vam aprofitar per a fer-nos algunes fotografies amb el monstre mentre ens explicaven la seva història i com funcionava el sònar que intentava captar on podia estar amagat Nessie.

Vista d'en Nessie des del vaixell

Després del nostre viatget pel llac Ness vam tornar a agafar l'autobús que ens va portar de tornada a Edinburgh. Quan vam arribar a l'alberg estàvem tan cansades que vam decidir anar a dormir per tal d'aprofitar al màxim el nostre últim dia a la ciutat.

19 de maig del 2011

Durant tot el dia 19 vam estar despedint-nos de la ciutat. Vam visitar alguns museus, vam comprar alguns records per als nostres familiars però sobretot vam passejar pels carrerons d'Edinburgh tot recordant les diferents històries que ens havien explicat sobre la ciutat. A l'endemà marxàvem a les 5h del matí pel que el dia no va ser molt llarg ja que volíem anar a domir d'hora perquè a Cardiff ens estava esperant la Mònica, una amiga que va estar d'Erasmus amb nosaltres durant el primer semestre i a qui li havíem d'explicar i exenyar moltes i moltes coses.